Ayıplı hizmet nedir?
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. maddesinde ayıplı ifa tanımlanmıştır. Buna göre; ayıplı ifa, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde başlamaması veya taraflar arasında kararlaştırılan objektif nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan ifadır.
Kusurlu hizmet nedir?
Taraflarca akdedilen sözleşmede ifanın belirlenen sürede başlamaması veya objektif olarak taşıması gereken ve sağlayıcı tarafından taahhüt edilen nitelikleri taşımaması sonucu ortaya çıkan haksızlığa ayıplı ifa denir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
Ayıplı hizmet davası nerede açılır?
Ayıplı mal veya hizmetten kaynaklanan davalarda yetkili mahkeme tüketici mahkemeleridir. Ancak tüketici davaları tüketicinin ikametgahındaki tüketici mahkemesinde açılabilir.
Hizmet kusuru sayılan haller nelerdir?
Hangi durumlar hizmet kusuru olarak kabul edilir? Bu, hizmetin hiç çalışmaması, hizmetin geç çalışması veya hizmetin kötü çalışması anlamına gelir.
Hizmet kusurunun özellikleri nelerdir?
Hizmet kusuru, idarenin sağladığı kamu hizmetinin hiç işlememesi, kötü işlemesi veya geç işlemesi sonucu ortaya çıkan ve idareyi ortaya çıkan zararı tazmin etmeye mecbur eden bir sorumluluk türüdür. Hizmet kusuru, idarenin yasama ve yargı görevleri dışındaki eylem ve işlemlerinden kaynaklanır.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
(2) Tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, malın bedelini iade etme, ayıpsız bir misli ile değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
6502 kanunda yer alan diğer talepler nelerdir?
Bunlar: 1- Hizmetin yeniden yapılmasını isteme, 2- Ücretsiz onarımını isteme, 3- Ayıba ilişkin bedel indirimi, 4- Sözleşmeden dönme haklarıdır. Tüketici bu seçimlik haklardan birine ek olarak tazminat da talep edebilir.
Ayıplı mal süresi ne kadar?
Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.
Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?
Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ürünün ayıplı olması ne demek?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.
Ayıplı ürünler nelerdir?
Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılması, kırılması veya kirlenmesi, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmesi veya tamir edilmesi, fayansların çatlaması veya ufalanması gibi durumlar verilebilir.
Ayıplı ürün iadesi nedir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayipsiz misliyle değiştirmek ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Kaynak: arabaciyiz.com.tr